Zaterdag 24 september - Reisverslag uit Fonfría, Spanje van Miranda Smit - WaarBenJij.nu Zaterdag 24 september - Reisverslag uit Fonfría, Spanje van Miranda Smit - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24 september

Blijf op de hoogte en volg Miranda

24 September 2022 | Spanje, Fonfría

Dag 28 Vega de Valcarce - Fonfria, 24,5 km - 34.000 stappen

Volgens de wandelgids is vandaag de laatste horde richting Santiago genomen. Een pittige, natte dag. De klim was 700 meter naar O Cebreiro, maar het is niet ff klimmen. Het is klimmen en dalen, klimmen en dalen, over stenen, zand, kuilen, watergoten, noem maar op. Zo zwaar! We zijn inmiddels wel wat gewend, maar 700 meter is veel. We zijn inmiddels in Galicië. Riep bij mij gelijk het e.e.a. op. Ik werd uitgelachen toen ik het over Julio Iglesias had gisteravond, maar.. de beste man was gisteren jarig en ja 'un canto a Galicia'! Wereldberoemd nummer... als je het hoort, zeg je 'o ja'. Het moet een teken zijn.. haha.

Maar goed, wat je hier vindt: mooie uitzichten, maar ook veel mist! Raak natuurlijk... wat een natte bende.. klimmen in de mist! Pas het laatste uur heb ik de poncho uit de tas opgediept.

De wasmachine staat inmiddels weer aan. Kevin gooit straks alles in de droger - mooi de kosten delen (elk 3,50). Ik heb lekker een dekbedje gekregen - ff bijkomen.

Straks in overleg over morgen. We zitten op 125k nog te gaan, dus morgen zitten we rond Sarria. Dat is 100 km voor Santiago en dat geeft recht op een Compostela als je twee keer per dag stempelt. Er zijn er zoveel die wel willen ontvangen, maar het niet 'eerlijk' spelen. Vandaag nog: ze lopen niet alles. Laten zich met de bus afzetten op een plek vlak na de klim, lopen dan met schone kleren en klein rugzakje langs de weg naar beneden. Ze doen maar...

• 24 September 2022 - 15:16

Karin :

Weer een mooi verslag, Miranda. Op de foto is te zien dat het bij jou ook een beetje herfst begint te worden. Nu maar eerst even uitrusten en genieten van je dekentje.

• 24 September 2022 - 19:02

Hillie:

De laatste loodjes... je kan gaan aftellen. Een hele prestatie! Hopen dat het weer nkg goed blijft, regen is ook niet fijn. Succes!

• 26 September 2022 - 12:31

Tineke Liefting:

Het blijft al met al een hele belevenis, ik doe het je niet na,ha,ha
    De laatste loodjes,zet hem op,liefxx