Vrijdag 30 september - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Miranda Smit - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 september - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Miranda Smit - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 september

Blijf op de hoogte en volg Miranda

30 September 2022 | Spanje, Santiago de Compostella

Dag 34 Pedrouzo - Santiago de Compostela, 20 km - 34.000 stappen

De laatste dag voor de Compostela... spannend... ik wilde er op tijd zijn om de mis van 12.00 uur met de Botafumeiro - het wierrookvat, mee te maken.

Om 06.00 uur vertrokken Jeff en ik. Het was kouder dan verwacht, niet zo aangenaam. Geen ontbijtmogelijkheden tot Santiago, dus we waren rond 10 uur bij de stad. Dan kun je 4 km lang achter de stroom pelgrims blijven lopen. Veel kinderen.. allemaal jongens. En dan is het eindelijk zover... de kathedraal... emotioneel moment - voor mij eigenlijk voor het plein. 772 km... hebben we dat gelopen? En nu is het klaar? Wat nu? Net voor het oplopen nog ff een selfie met Roko (door Roko)..

Het pelgrimsbureau opgezocht om de Compostela te krijgen en de rugtas tijdelijk te 'dumpen'. Met rugtas mag je de kathedraal niet binnen. Alles ging eigenlijk best snel, maar de kathedraal kwamen we niet in. Zeker 100 mensen voor ons en 100 mensen achter ons. Het vat werd inderdaad geslingerd... jammer, gemist!

Dan maar lunchen en de huiskamer van het genootschap bezoeken. Dat is wel als thuiskomen. Even in het Nederlands kletsen, tips krijgen en even luchten. Misschien volgende week weer...

Terug naar het plein.... Ja hoor, Brad en Trish, en Danielle. Gezellig ff bijgekletst. Ook nog Ted from Nashville gezien. In eerste instantie wisten we niet meer waar we elkaar gezien hadden.

Ik verblijf nu in het Seminario Menor, waar ik een eigen kamer heb voor 24 euro. Wat een luxe.

Straks nog de de stad in, plein over, mis bijwonen, boodschapjes..

Morgen niet al te vroeg op en op weg naar Finisterre... Nog 4 dagen lopen voor 'het einde van de wereld' - de Atlantische Oceaan, om de Fisterrana te krijgen. Dan is het klaar. Volgende dag bus naar Santiago en misschien bus naar huis....

• 30 September 2022 - 19:31

Tineke Liefting:

Wat geweldig Miranda,je hebt het gehaald.
    Je bent een bikkel,heel knap,liefsxx

• 30 September 2022 - 22:09

Helene:

Je hebt het gehaald knap hoor , geniet er van kanjer liefs Helene

• 01 Oktober 2022 - 13:23

Helene:

Hoi Miranda je Hebt een mooie tocht gemaakt nieuwe mensen leren kennen je veel avonturen beleeft je hebt het gehaald ben trots op je zelf want wij zijn het wel liefs Helene

• 02 Oktober 2022 - 15:54

Gerda :

Het bewijs is geleverd Miranda. Je hebt het gehaald. Een geweldige prestatie en ervaring waarschijnlijk? Dus toch nog verder wandelen naar "het einde van de wereld"? In het kader van nu ik er toch ben, hahaha. Succes ermee.

• 02 Oktober 2022 - 20:27

Hillie:

Je hebt het gehaald! Super! Nu eerst bijkomen en dan 'naar het eind van de wereld' succes.

• 06 Oktober 2022 - 12:02

Aleth:

Wat een mijlpaal!!! Hoera!